sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Viime hetken stressailuja

Huhhuh, olisi pitänyt tajuta, että lahjojen tekeminen itse synnyttää paljon suurempia ajankäytöllisiä vaatimuksia kuin kaupasta suoraan valmiina hankitut asiat. Olen väkertänyt kortteja, raakasuklaakonvehteja ja chai-teehen tarvittavaa mausteseosta nyt tuntikaupalla, ja alan pikkuhiljaa olla maalissa.


Eilen saimme pikkujoulujen varjolla tehtyä joulusiivouksen, jonka toteuttamiseen meni käytännössä koko päivä. Olen useaan otteeseen meinannut luhistua tyystin kaikesta jouluhermoilusta ja aikapulasta, mutta kenties parin päivän päästä helpottaa. Syömisen ja mökillä makoilun luulisi puhdistavan ajatukset kaikesta kiireisestä surinasta.



Yöllä synkistelin, kun mulle jäi astioita tulviva pöytä ja hiljainen yksinäinen asunto, kun kaikki luovuttivat ja nukahtivat paljon aiemmin kuin olisin itse toivonut.

Uusi tietokone näyttäisi jotenkin korjaavan valokuvat automaattisesti kummalliseen pikseleitä ylikorostavaan muotoon, mutta olkoot, en jaksa riidellä mystisten asetusten kanssa.


Näin riemukkaana olin tänään lähdössä joululahjaostoksille, eikä keskustassa edes ollut sellaista tappavaa ryysistä kuin olin pelännyt. Rakastan tuota takkia yli kaiken!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä kuuluu?