perjantai 13. joulukuuta 2013

Redcord


Olen niin onnellinen, että tämä on jo toka päivä putkeen kun saan kävellä ympäriinsä tietokoneen ääressä jumittamisen sijaan. Olen niin onnellinen, että aurinko paistaa. Olen niin onnellinen, että viikonloppu alkaa viiden tunnin kuluttua. Olen niin onnellinen, että tajusin ottaa bataatti- ja lohilounaan aamulla mukaan.
 
Kävin eilen kokeilemassa redcord-tuntia Helsinki Core Trainersien tiloissa. Harmi että olen niin köyhä, sillä haluaisin tehdä lajista vakkariharrastukseni. Rakastan uusia haasteita, joissa huomaa hetkessä, kuinka jokaisesta liikkeestä löytyy rutkasti kehittämisen varaa. Vertaisin roikkuvien narujen varassa tehtävää keskivartalotreeniä joogaan siinä mielessä, että vaikka liikkeet näyttävät ulospäin yksinkertaisilta, niitä tehdessä täytyy pitää mielessä miljoona eri vartalonosaa ja hallita itsensä kokonaisvaltaisesti. Jos keskittyminen herpaantuu sekunniksi, on koko rakennelma pilalla.
 
Ohjaajana toimi Ville Rapeli, joka oli yksi rennoimmista ja lähestyttävimmistä opettajista, joita olen tavannut. Osasyynä tähän saattoi olla myös ryhmän pieni koko, sillä kun meitä oli vain neljä, pystyi jokainen kiinnittämään ohjaajan huomion aina toivoessaan korjauksia. Ärsyttää, että menen uusien ihmisten kanssa aina enemmän tai vähemmän jäihin, olivat he kuinka kivoja tahansa. Treeni oli silti valtavan onnistunut ja tänään mulla on kipeänä sellaisia pikkulihaksia, joiden olemassaolosta en edes ollut tietoinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä kuuluu?