sunnuntai 5. lokakuuta 2014

5. A talent you have

Ainiin, mullahan oli tämä kiitollisuushaaste meneillään. Olen siirtänyt viitoskohtaan tarttumista siksi, että en kuollaksenikaan keksinyt, mitä kiitollisuutta tuottavia taitoja mulla voisi olla. Kunnes hoksasin: kehonhallinta!

Olen kiitollinen baletti- ja muusta tanssitaustastani, sekä siitä, että löysin liikunallisuuden tuottaman ilon uusiksi ja sillä kertaa aidosti omista mieltymyksistä johtuen lukioikäisenä. Tai no, aluksi päämotiivina toimi hölmö laihtumisen halu, mutta sen karistua jäljelle jäi puhdas into fyysiseen tekemiseen ja kropan haastamiseen. Olen kiitollinen siitä, että salille ja ryhmäliikuntatunneille siirtyminen ei koskaan tunnu pakolta tai velvollisuudelta, vaan siitä on vuosien saatossa muodostunut mulle tärkein voimavara ja energianlähde.

Miellän liikunnallisuuden kuitenkin enemmän luonteenpiirteeksi kuin taidoksi, joten siksi erittelen vastaukseksi kehonhallinnan. Lihasryhmien tunnistaminen ja eri osa-alueiden kontrollointi vaikutaa suoritukseen kaikessa liikunnassa, joten kehotietoisuus on pelkkää plussaa. Ja siinä olen mielestäni aika mainio. Joten kiitti vaan kroppa, että toimit kuten pyydän!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä kuuluu?